امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

خرس قهوه‌ای در شمال استان فارس مشاهده شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۰۹۳۱
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
خرس قهوه‌ای در شمال استان فارس مشاهده شد + فیلم
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: یک خرس قهوه‌ای در اطراف دهستان خنجشت مشاهده شد که احتمالا برای تامین آب شرب و غذا در این منطقه حضور یافته بود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بخش نجاتی با بیان اینکه خرس قهوه ای گونه ای تحت مراقبت است، افزود: این خرس قهوه ای بعد از حضور در بخش مرکزی شهرستان به سمت کوه های خنجشت حرکت کرد و به زیستگاه خود بازگشت.

نجاتی افزود: کوههای خنجشت تحت مراقبت و پایش ماموران یگان محیط زیست اقلید است تا آسیبی به این گونه جانوری حمایت شده وارد نشود .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از اعضای جوامع محلی روستای خنجشت و سمن های محیط زیستی خواست،‌ همکاری بیشتری با یگان محیط زیست شهرستان اقلید داشته باشند و برای حفاظت از این گونه جانوری حمایت شده بیشتر تلاش کنند.

وی گفت: مشاهده این خرس قهوه ای، بار دیگر اهمیت حفاظت از زیستگاه های حیات وحش را به ما یادآوری می کند که نقشی کلیدی در جلوگیری از بروز تعارض بین انسان و حیات وحش دارد.

این مسوول افزود: رها کردن زباله در طبیعت و مدیریت ناصحیح پسماند شهری و روستایی به ویژه در مناطق نزدیک به زیستگاه های حیات وحش موجب جذب حیوانات وحشی مانند خرس ها به سکونتگاه های انسانی می شود که این امر نه تنها می تواند سلامتی حیوانات را به خطر اندازد، بلکه امنیت انسان ها را نیز تهدید می کند.

وی گفت: همچنین با توجه به افزایش حضور انسان در طبیعت، احتمال مواجهه مردم با حیوانات وحشی افزایش یافته که لازم است در صورت مشاهده حیوانات وحشی به هیچ عنوان به آنها نزدیک نشوند و فضای کافی را برای عبور و مرور آنها فراهم کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: از عموم مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی و یا موارد مربوط به تعارض با حیات وحش مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->